برای آنانی که طلائیه را نمیشناسند
پایگاه شهید دستغیب سمیرم
گردان سایبری کمیل
نگارش در تاريخ برچسب:, توسط هاتف
بسم رب الحسین
سلام علیکم
السلام علیک یا ثار الله
برای آنانی که طلائیه را نمیشناسند.

طلائیه روستایی است در غرب استان خوزستان ایران در نزدیکی مرز عراق. این روستا دردهستان بنی صالح از بخش هویزه از شهرستان دشت آزادگان واقع شده است.
این منطقه در منتهی الیه جنوب غربی دشت آزادگان است و از جنوب و غرب به عراق و از شرق به کوشک و از شمال به سه راه فتح و چهار راه برزگر می رسد. غرب آن هور و سه طرف دیگر آنرا بیابان خشکاحاطه کرده است. مرز ایران در این نقطه بصورت قائمه است و به آن دال طلائیه میگویند.
طلائیه از نظر نظامی منطقه ای مهم تلقی می شود. يكي‌ از محورهاي‌ اصلي‌ حمله‌ي‌ عراق در روزهاي‌ اول‌جنگ‌ (۳۱/۶/۵۹) محور نشوه‌، طلاييه‌، كوشك‌ ـ اهواز بود، ارتش عراق برای پیشروی به سوی حمیدیه و اهواز، از این معبر نظامی وارد خاک ایران شد و پس از شکست مقاومت نیروهای اندکی خود به سوی جاده اهواز ـ خرمشهر و جفیر وکرخه کور پیشروی کرد. طلائیه يكي از محورهاي مهم عمليات‌هاي خيبر و بدر و كليد حفظ جزاير‌مجنون در طول جنگ بود چراکه تصرف طلائیه به معنی تثبیت پیش‌روی ایران در هور بود. در عملیات خیبر رزمندگان باید از این منطقه به جزایر مجنون شمالی و جنوبی یورش می‌بردند این منطقه شاهد شهادت مردان بزرگی همچون شهیدان حمید باکری، ابراهیم همت و عباس کریمی و... بوده است. پس از جنگ در اين مكان مقري جهت جستجوي پيكر مطهر شهدا داير شد و در مكاني كه تعداد زيادي از شهدا كشف شد، حسينيه‌اي بنا شد که عنوان حسینیه حضرت ابوالفضل(علیه السلام) بر تارک آن می درخشد و در مرکز آن یک ضریح چوبی وجود دارد که ۵ شهید گمنام در آن به خاک سپرده شده اند.

[تصویر: 11045.jpg]
[تصویر: IMG_0138.jpg]



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





قالب وبلاگ